A verseny előtt pár nappal lett kész az új motorjuk, amit igazság szerint szinte ki sem tudtak próbálni. Egyszer sikerült az árokba is bepottyanniuk, egy máig érthetetlen technikai hiba miatt… Mindezek ellenére remélik, hogy a nézőknek nem okoztak csalódást. Kovács “Pici” Krisztiánnal beszélgettünk a Pálháza Rally utáni napokban. Bővebben >>> →

Legutóbb a Rally2-es mezőny előtt láthattunk a Pálháza Ralin. Milyen tervekkel indul el egy előfutó az adott versenyre?
– Mint tudjátok, szeretünk néző centrikusan autózni és ki ne szeretne egy ERC-s közönség előtt menni.Már tavaly is készültünk ide, de az utolsó pillanatban sajnos meghiúsult a részvételünk. Akkor eldöntöttük, ha törik, ha szakad, az idei évben ott leszünk.
Mit éltetek át az autóban az első három gyorsasági alatt? A szervizben kellett valamit csinálni az autóval?
– Óriási élményekkel tértem haza én is, és a navigátorom Sáfrány Laci is nagyon élvezte a versenyt. Hihetetlen, amit belülről érzékeltünk. Az egész azzal kezdődött, hogy az egyik kőkapui visszafordítóba érkeztünk keresztbe, majd ezt látva a Breen, a Hyundai mögül kilépve óriásit csápolt. Akkor dolgoztuk fel igazán, hol is vagyunk.Erdőbényén, ahogy az egyik kanyarba megérkeztünk keresztbe, a külföldiek úgy ugrottak az útra, mintha a háború tört volna ki. Lengették a lengyel, cseh és francia zászlókat is. Hihetetlen érzés volt. Majd Telkibányán folytattuk a csúszkálást, csak akadt egy apróbb technikai hiba és bepottyantunk egy elég mély árokba. Itt a nézők nem egészen egy perc alatt az útra visszatettek minket.
Igazság szerint, ennek a mutatványnak a dolgait kellett csak helyretenni a szervizparkba.
A második kört már sötétben kellet teljesítenetek. Amúgy szeretsz sötétben versenyezni?
– Hát az egyik szemem sírt, a másik nevetett. Soha nem próbálhattuk még ki magunkat sötétbe. Egyébként tetszik a sötét is, de a köd nagyon nem… Nagyon nehéz volt így teljesíteni a gyorsokat. Ami viszont elszomorított, hogy a gyorsaságik szinte kopp üresre kiürültek… Itt szeretném megköszönni azoknak a nézőknek, akik még maradtak és megtisztelték a Rallye2-t a figyelmükkel! Nekik jár a legnagyobb taps.
Mivel mi is rengeteget állunk és dolgozunk a pályák szélén, kijelenthetjük, hogy egyre több néző kedvel benneteket. Milyen érzés ez nektek, amikor az autóban ültök és látjátok a csápoló kezeket?
– Nagyon örülünk a jó visszajelzéseknek. Jó érzés, amikor tudatják az emberek velünk, hogy tetszik nekik és nem feleslegesen öljük bele a sok pénzt. Tudom a rally az idő elleni küzdelemről szól. Ez így is van jól. De valahogy meg kell próbálni a maradék nézőket az út szélén tartani, mert előbb-utóbb ők is elfogynak. Én is tátott szájjal nézem, hogy egy adott kanyarba a többiek milyen hihetetlen tempóval fordulnak. De véleményem szerint a hangulat fokozásáért kellenek az ilyen “bohócok” is, mint mi vagyunk. Nagyon köszönjük mindenkinek, aki csak minimálisan, egy kéz lendítéssel is kifejezi felénk, hogy tetszik nekik, amit csinálunk. Igyekszünk!
Ebben az évben nem volt egyszerű a versenyzés, de te személy szerint nem panaszkodhatsz, hiszen rengeteg versenyen, rendezvényen mutattad meg magadat. Milyen élmények maradnak meg benned a 2020-as évről?
– Igen, sajnos ez az év nem a legjobb volt. Viszont a rosszban a jó, hogy rengeteg lehetőséghez jutottunk és egy jó pár új baráttal is gazdagabbak lettünk. Azt mondták ragadjam meg a lehetőséget, ha van. Nagyon örülünk, hogy ennyit mehettünk ebbe a fél évbe.
Az idén még láthatunk valahol, vagy már a jövő évre készültök?– Nekünk az év ennyi volt.Igazság szerint, el is fáradtunk kicsit. Készülünk a jövő évre. Miskolcon szeretnénk menni jövőre, meg ismét eljutni az ERC-re egyenlőre ennyi tervünk van. A magánéletbe van még más tervezve nekem is és Lacinak is, úgyhogy kicsit pihenősebb évet tervezünk 2021-re!
Szeretnék óriási köszönetet mondani az egész éves támogatásért a párjainknak, Marcsunak és Katának, a csapatunknak, a FireBlade Rally Teamnek és rajtuk kívül mindenkinek, aki segített minket az év során!
Köszönjük partnereinknek a bizalmat: TS Mont Gépészet, Kalmár Plusz – Kenőanyag Szaküzlet Miskolc, Euro Cargo Express, MicroMax, InstaPC, Lázár Ferenc E.V., Jásztej / Naszálytej, SZP Kazinc Gumi Kft, Bodor Tamás, Gál Sándor.

